Chie, English speaking hairdresser and colourlist,
recommended by Australian Harper’s BAZAAR as “Best Hairdresser in Tokyo”
LOVE to make peoples happy with their new Haircut and Haircolour

2010年10月17日日曜日

Japanese Lacqering and photographs Exhibition





I went to see photo exhibition of my client.

photographer Osumi Takayuki-san.

Theme is water,

with Japanese Lacqering artist.

Hakose Junnich-san

He paint traditional Japanese kraft, Wajima lacqering for Van Cleef and Arpels as well.

Delicate beautiful lacqering and hand painting.

Very interesting many side of water.

It was beautiful.

今日はお客様関係のエキシビションに行ってきました。

いつもお世話になっている写真家の大隅さんが

漆芸家の 箱瀬 淳一さん と一緒に 水 をテーマに制作されたようです。

素敵なエキシビションでした。

箱瀬さんはヴァン クリーフなどにも日本が誇る伝統工芸、

輪島塗りの作品を提供しているようです。

ハンドペイントでとても繊細で美しい作品でした。





In same gallery ,there was exhibit of Danish christmas seal.

they are very pretty.


同じギャラリーでデンマークのクリスマスシールの展示もしてました。

とても可愛いシールでした。



 

クリスマスシールとは?
1904年デンマークの郵便局員Einar Holboll氏によって考案されました。
それはクリスマスカードに貼る素敵なシールを販売し、その収益金で当時流行していた
結核に苦しむ子供達の為の療養所を建てよう!というアイディアでした。
それから毎年クリスマスシーズンになると、デンマークの郵便局で、その年だけの
ためにデザインされた素敵なクリスマスシールが販売され続けています。
この素敵なアイディアは世界中に広まり、現在では世界中の国々で様々なクリスマス
シールが制作・販売されています。




Gallery shop there was antique Scandinavia pottery,I like them.
ギャラリーショップには、素敵な北欧のアンティーク陶器などもありました。



0 件のコメント:

コメントを投稿